11 Ağustos 2011 Perşembe

Ev Yapımı Cipsler

Sizler de benim gibi cips manyağıysanız, yağ doposu olan cipslerin neden olduğu fazla kilolara ve sivilcelere rağmen yemeden duramıyorsanız, hatta her seferinde annenizden cipsin zararlarına dair nasihatlara maruz kalıyorsanız bu tarif tam sizlik kızlar :)

Öncelikle bir adet ince lavaşı alıp küçük kareler halinde kesiyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz. Ben yuvarlak olanları değilde daha oval uzun tandır lavaşını tercih ediyorum hem daha lezzetli hem de katkı maddesi yok.Marketler de kolaylıkla bulabilirsiniz.Daha zonra ufak bir kapta baharatlarımızı karıştırıyoruz.Ben kırmızı biber, nane, tuz, karabiber ve sumak koydum siz de damak zevkinize göre bunu çeşitlendirebilirsiniz.Daha sonra bu karışımı tepsideki lavaş parçalarının üzerine döküyoruz ve üzerinde çok hafif zeytin yağı gezdiriyoruz sonra da fırına veriyoruz.5 dk kadar pişirmek yeterli.Yalnız pişerken yanından ayrılmamakta yarar var çok ince olduğu için siz pişmemiş daha diye arkanızı döndüğünüz anda yanabiliyo :) 5 dk sonra cipslerimizi fırından çıkarıyoruz veeeeee sonuç...




İsterseniz yanına yoğurtlu dip sos da yapabilirsiniz ben cipsler için kullandığım baharatın kalanıylada bu sosu hazırladım.Sunum içinde evdeki zaytin tabağını kullandım küçük bölmeye de sosumu koydum gayet de güzel oldu.Hem sağlıklı hem de içinde çok az yağ olduğu için kalorisi de az.Abur cubur krizine girdiğinizde kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir tarif.Afiyetle yiyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder